top of page

אימות חתימה עורך דין בקלות במהירות זמינים עבורך 09-7443260


אודות אימות חתימה בפני עורך דין

ישנם מצבים רבים בחיים בהם צריך להמציא מסמכים אשר יש להם תוקף משפטי. על מנת לתת למסמכים הללו את התוקף הנדרש יש לאמת את זהות החותם עליהם בעזרת עורך דין או נוטריון, אשר גם מוודא כי האדם חותם על המסמך מרצונו החופשי והטוב. בשורות הבאות נסביר מהו אימות חתימה בפני עורך דין, כיצד הוא מתבצע ומהן עלויותיו.

הליך אימות חתימה

אימות חתימה עורך דין הוא הליך פשוט יחסית, אולם לשם כך חייבים להגיע אל משרדו (במידה והאדם אינו מסוגל לניידות מסיבה זו או אחרת ניתן למצוא פתרונות אחרים). בכל מקרה, יש להגיע אל המשרד מצוידים בתעודת זהות על מנת להזדהות מול עורך הדין או הנוטריון. כמו כן, יש להגיע עם המסמך המקורי הנדרש לחתימה עוד בטרם חותמים עליו. לאחר שווידא עורך הדין את זהותו של האדם, ושהוא מבין את משמעות המסמך והשלכותיו, והוא עושה זאת מרצונו הטוב והחופשי, מתבצעת החתימה עצמה וכן חתימה ידנית, חותמת והטבעה מצד עורך הדין. כעת יש למסמך תוקף משפטי נחוץ.

יש להדגיש כי מדובר בהליך חיוני ולא ניתן להקל בו ראש עקב חשיבותו האפשרית של המסמך והשלכותיו. על כן, קיים איסור מוחלט על אישור חתימה מטעם נוטריון אם האדם אינו מופיע פיזית מולו ומוכיח את זהותו בפניו.

עלויות אימות חתימה

לא פעם מתקשרים אל משרדנו אנשים השואלים כמה עולה אימות חתימה אצל עורך דין. עבורם נסביר כי יש לאימות חתימה מחיר קבוע התלוי במספר משתנים. כך למשל, עבור אימות חתימה של נוטריון לחותם הראשון יש לשלם 167 ₪ נכון לשנת 2020. לאחר מכל, אם ישנם חותמים נוספים הרי שיש לשלם 66 ₪ עבור כל חותם נוסף. מלבד זאת, לעיתים נדרשת חתימה המאמתת כי אדם החותם על מסמך בשם תאגיד או אדם אחר, אכן היה מוסמך לכך, ואישור זה כרוך גם הוא העלות של 66 ₪. מלבד זאת, אם נדרשים העתקים/אישורים נוספים של המסמך ואימות החתימה, הרי שעלות כל אישור הוא 66 ₪. יש לציין כי מחירים אלו משתנים מעט משנה לשנה, וכמו כן העלות יכולה להשתנות כאשר מדובר גם בשירותי תרגום.

סוגים שונים של מסמכים

אימות חתימה עו ד עשוי להידרש עבור שורה ארוכה של מסמכים. כך למשל, האימות נדרש לצורך הגשה של תצהירים שונים כאשר מנהלים תביעה בבית המשפט, עבור אישור נכונות של העתקי מסמכים, בזמן שחותמים על משכנתא לבית, כשצריכים אישור שאדם מצוי בין החיים, לצורך ייפוי כוח בלתי חוזר, ועוד.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת שירותי אימות חתימה, פנו אל משרד עורכי דין ונוטריון רות גבריאל בטלפון 09-7443260.

bottom of page